Тема уроку:
Арифметичні дії з многочленами. Розв’язування вправ.
Мета уроку:
- актуалізувати знання учнів, необхідні для сприйняття нового матеріалу, підвести поняття алгоритму додавання і віднімання многочленів, множення одночлена на многочлен та многочленна на многочлен;
- формувати вміння розкладати многочлени на множники способом винесення спільного множника за дужки;
- розвивати навички самостійності, винахідливості, логічного мислення, самоконтролю, уваги;
- розширювати світогляд учнів;
- виховувати почуття колективізму, акуратність та точність записів.
Тип уроку: урок засвоєння знань умінь і навичок.
Форми роботи:групова, в парах, індивідуальна і колективна.
Обладнання: схеми, картки з індивідуальними завданнями.
Девіз уроку: «Недостатньо мати лише добрий розум, головне раціонально його використовувати».
Рене Декарт
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Доброго дня! Сідайте. Розпочинаємо наш урок.
Урок, щоб легко нам почати,
Слова важливі прошу пам’ятати,
Що Божа ласка душу очищає
І розум благодаттю наповняє.
Слово урок дуже звичне для вас, з його літер можна утворити такі слова:
У – увага, успіх, усмішка.
Р – робота, розум, радість.
О – організованість, обдарованість.
К – кмітливість, компетентність.
Сподіваюся, що на цьому уроці нас чекає успіх, радість, усмішка, якщо ми працюватимемо організовано з розумними, кмітливими, обдарованими дітьми і будемо компетентними в запропонованих задачах.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- За якою темою ми працювали на останніх уроках?
- Так, виконували дії з многочленами.
- Сьогодні ми продовжуємо вдосконалювати вміння виконувати дії з многочленами.
- Відкрийте, будь ласка зошити, запишіть число, класна робота, тему уроку яку ви бачите на дошці «Арифметичні дії з многочленами».
- Метою нашого уроку є: актуалізувати знання з даної теми, розвивати логічне мислення та навчитися робити правильні висновки.
Сьогодні ми з вами на 45 хвилин поринемо у чудовий світ науки, яка зачаровує, дивує оточена містикою та магією – це світ математики.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Інтерактивна гра «Мікрофон» закінчити речення
- Многочленом називається…
- Степенем многочлена стандартного вигляду…
- Якщо перед дужками поставити знак «+» то …
- Якщо перед дужками поставити знак «-» то…
- Щоб помножити одночлен на многочлен, треба…
- Щоб помножити многочлен на многочлен, треба…
- Розкласти многочлен на множники означає…
- Розкласти многочлен на множники способом групування, треба…
Найвище призначення математики
полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас.
Н. Вінер
Ось перед вами квітка. На кожній пелюстці – математичне завдання. Оберіть пелюстку і дайте правильну відповідь.
Помножте одночлен записаний всередині квітки на многочлени записані на її пелюстках.
ІV.Застосування знань, вмінь і навичок
4.1. Робота в парах: «Хто швидше і правильно»
Встановити відповідність:
3х2-4х-(6-2х2+7х)
|
-2х3у+6х2у2-2ху3
|
(2х2-х)+(3х-5)-(х2-5)
|
4х2+6х
|
-2ху(х2-3ху+у2)
|
ах-ау-bу+bх
|
(2х+7)(2х-4)+28
|
5Х2-11х-6
|
а(х-у)-b(у-х)
|
Х2+2х
|
У світі є чимало важких речей, але немає нічого
важчого за чотири дії арифметики
Беда Достойний
4.2.Проведення гри «Естафета».
Учні кожного ряду одержують картку із вправами на знаходження суми (різниці) двох многочленів, по черзі розв'язують по одному завданню, записують навпроти нього відповідь і передають картку іншому учню свого ряду. Виграє той ряд, учні якого першими правильно розв'язали вправи. Наводимо зразки карток.
Спростити
|
Відповідь
|
|
Спростити
|
Відповідь
|
(12 – 3x) + (2х + 1)
|
|
|
(5 – 2x) + (3х + 2)
|
|
(3x + 2) + (2х + 1)
|
|
|
(3x – 1) – (2x – 1)
|
|
-х + 1 + (2х + 1)
|
|
|
-2x – 1 + (x + 1)
|
|
1 – (2x + 1)
|
|
|
2 – (x + 3)
|
|
-(x – 1) + (2х – 1)
|
|
|
-(1 – х) + (х – 1)
|
|
3x – (x – 1)
|
|
|
3х – (4x – 1)
|
|
-(5x – 2) – (2x – 3)
|
|
|
-(6x + 2) – (3x – 1)
|
|
Недостатньо знати, необхідно також застосовувати.
Анатоль Франс
4.3.Робота з підручником:
1)№540(а,в) - розкладіть на множники многочлен.
2) №547(а) – розв’язати рівняння.
4.4.Робота в групах. Перемножити многочлени.
Перемноживши многочлени ви отримаєте прізвище відомого французького математика, який зробив великий внесок у математику
1.(3х-1)(2х+5); 3.(4х-3у)(2х-3у);
2.(2х+5)(5х-6); 4.(3х-5)(2х+7).
Відповідь:
Є.8 -18ху+9
Т.6 +11х-35
В. 6 +13х-5
І.10 +13х-30.
Розв’язування задач є найхарактернішим і специфічним різновидом вільного мислення.
В. Джеймс
4.5. Індивідуальне завдання «Хто швидше підніметься на вершину»
Завдання на карточках
«Так звана самостійна робота – це вершки математики…
Без роботи такого характеру
вивчення математики – майже даремна річ…».
4.6.Виконання самостійної роботи (Дж. В. Янг)
▪ Міні - самостійна робота
Тестові завдання
Самостійна робота
Варіант 1
1. Розкладіть на множники многочлен .
А Б В Г
2. Розкладіть на множники многочлен .
А Б В Г
3. Знайдіть значення виразу , розклавши його попередньо на множники, якщо ; .
А Б В 0 Г –1
Варіант 2
1. Розкладіть на множники многочлен .
А Б В Г
2. Розкладіть на множники многочлен .
А Б В Г
3. Знайдіть значення виразу , попередньо розклавши його на множники, якщо ; .
А 0 Б В Г 1
Відповіді до самостійної роботи:
1----- Б 1----- А
2----- А 2----- Б
3----- А 3----- В
V.Підсумок уроку. Рефлексія.
На уроці я
- дізнався...
- зрозумів...
- навчився...
- найбільший мій успіх - це...
- найбільші труднощі я відчув...
- я не вмів, а тепер умію...
- я змінив своє ставлення до...
- на наступному уроці я хочу...
VI. Домашнє завдання (диференційоване)
Повторити § 11- 14.
Розв’язати № 520(2 ст.), 528(а,г) –розв′язати рівняння –І група
№536, 546 (а,в) –розв′язати рівняння –ІІ група
Бажаю всім присутнім,
Я успіхів. Удачі
Приходьте на уроки
Розв’язуйте задачі.
|