Урок № 10
Тема:
|
Програмне забезпечення для створення і відтворення комп’ютерних презентацій. Послідовність створення презентацій та вимоги до їх оформлення
|
Цілі:
|
познайомити учнів з поняттям презентація та редактором презентацій.
розвиток пізнавальних інтересів, навиків роботи з мишею і клавіатурою, самоконтролю, уміння конспектувати.
виховання інформаційної культури учнів, що вчаться, уважності, акуратності, дисциплінованості, посидючості.
|
Тип уроку:
|
Комбінований
|
Обладнання:
|
Картки, навчальна презентація, підручники.
|
Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго ранку, діти!
Черговий, хто сьогодні відсутній в класі?
Далі ви познайомитесь з темою «Редактор презентацій». На вивчення даної теми виділено 9 уроків протягом яких ми з вами розглянемо теоретичні та практичні питання по даній темі, а також напишемо контрольну роботу.
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Поняття презентації. Комп’ютерна презентація, її об’єкти. Середовище редактора презентацій».
ІІ. Етап орієнтації
Мета сьогоднішнього уроку познайомитися з редактором презентацій та його об’єктами.
ІІІ. Етап проектування
План уроку
- Поняття презентації. Комп’ютерна презентація, її об’єкти.
- Середовище редактора презентацій
- Робота за ПК
- Гра
- Домашнє завдання
- Етап навчальної діяльності
Поняття презентації. Комп’ютерна презентація, її об’єкти.
Презентація (від англ. presentation — представлення) — це набір картинок-слайдів з певної теми, який зберігається у файлі спеціального формату. Кожен слайд може містити інформацію у вигляді тексту, графіки, анімації, відео та аудіо, стереозвук.
Презентації бувають слайдові(основа слайди, які ми перемикаємо самостійно або автоматично) та потокові(неперервний показ послідовності об’єктів із зазначенням часу кожного з них - відеофільм).
Програми для слайдових презентацій: Microsoft Office Power Point, Open Office.org Impress, MySlideShow, тощо.
Програми для потокових презентацій:Adobe Flash, Microsoft Movie Maker тощо.
Об’єкти презентації та їх властивості
Об’єкт
|
Властивості об’єкта
|
Слайд
|
Тип, розміри, порядковий номер, орієнтація, тіло, колонтитули, кольорова схема, тощо
|
Напис
|
Шрифт, розмір, колір, стиль оформлення, накреслення, видозмінна, інтервали, ефекти анімації, тощо
|
Малюнок
|
Вид, розмір, стилі оформлення, положення, ефекти анімації, тощо
|
Таблиця
|
Кількість рядків, стовбців, їх висота та ширина, ефекти анімації, тощо
|
Діаграма
|
Тип, розмір, положення, ефекти анімації, тощо
|
Відеофільм
|
Тип, розмір екрана показу, положення, тривалість, кольори, якість, тип зв’язку з файлом
|
Аудіозапис
|
Тип, тривалість, якість, тип зв’язку з файлом, час початку та час закінчення тощо
|
Гіперпосилання
|
Тип об’єкта, на який посилається, його розміщення тощо
|
PowerPoint - це програма, що дозволяє створювати презентації, що містять рисунки, фотографії, діаграми, комп’ютерну анімацію, звуковий супровід, які можна демонструвати на моніторі комп’ютера або мультимедійної дошки.
Завантаження програми: Пуск - Програми – PowerPoint
План підготовки до створення презентації
1. Визначити тему, мету і спосіб демонстрації презентації.
2. Створити схему презентації.
3. Продумати зміст усіх слайдів і їх оформлення.
План створення презентації
1. Визначити тему презентації.
2. Визначити кількість слайдів у презентації.
3. Підібрати структуру з ряду наявних шаблонів або створити власну структуру презентації.
4. Розробити вміст кожного слайда: тема, текст, графічні зображення, звукове оформлення, ефекти тощо.
5. Створити і оформити слайди.
6. Додати ефекти і гіперпосилання, підібрати фон сторінок тощо.
7. Вставити (за потреби) аудіо- або відеоінформацію.
8. Відкоригувати презентацію і продемонструвати роботи однокласника і учителю.
Вимоги до оформлення презентацій
Спочатку наведемо основні рекомендації щодо компонування і оформлення
слайдів взагалі.
1. Не перенавантажуйте слайд інформацією, яка легше сприймається малими порціями.
2. Найважливіша інформація повинна впадати в очі, бути найбільш доступною, а менш важливу слід розмістити на другому плані.
3. Уникайте тісноти на слайді – "повітря", вільний простір, що відокремлює малюнки, написи, тексти, поліпшує сприйняття, підвищує інформативність.
4. Якщо місцеположення елементів слайду вибране випадково, наприклад, з міркувань красивості а не з міркувань логіки, око вимушене кожного разу "стрибати" по екрану, а значить, знижується сприйняття і вноситься плутанина в розуміння змісту. Ефект посилюється зміною місцеположення пояснюючих написів.
5. Якщо картинки і написи неоднозначно співвіднесені між собою, "наїжджають" один на одне, перехрещуються лініями і тому подібне, то створюється відчуття хаосу, що так само знижує увагу і сприйняття.
6. Не поспішаєте зупинятися на досягнутому. Поверніться до вже зробленого через кілька днів і переконаєтеся, що вам все добре зрозуміло, що вас все влаштовує. Може, у вас виникнуть нові ідеї.
Не жалкуйте витраченого часу. Іноді доводиться переробляти ті самі матеріали кілька разів – це нормальний творчий процес. Для візуального ряду задуми часто непередбачувані і оцінити їх можна тільки в самому кінці, коли результат стає зримий.
7. Обов'язково спробуйте готову презентацію на доброзичливих колегах Доповідач, що довго працює із знайомим матеріалом, як правило, перестає помічати "дрібні" помилки або недоліки, які можуть збентежити студентів.
8. Непродуманий, неінформативний слайд може не оцінюватися негативно але підсвідомо він миттєво відрізняється від якісного (якщо є з чим порівнювати). Поганий слайд може викликати несприйняття, здивування, роздратування й інші відчуття. Хороше рідко коли відзначається. Це і є основною ознакою високої якості.
Колір - це найбільше активний засіб у створенні стилю презентації. Вибір кольору завжди суб'єктивний, але в колірній гармонії існують і об'єктивні закони, тому доцільно навести деякі рекомендації професіоналів. Різноманітність кольорів. Використовуйте невелику кількість кольорів, для початку 2-3 основних (основні кольори – червоний, зелений, блакитний), які можна різноманітити їх же відтінками. Це зауваження не стосується повнокольорових фотографій і відеокліпів, включених до презентації. Приклади сполучення кольору фону і кольору тексту наведені
Переважна кольорова гама. Уникайте надмірної яскравості. Достатньо, якщо з вибраної вами гами насиченим буде тільки один колір.
Різноманітність яскравих, невміло сполучених кольорів створює проблеми для виокремлення оком важливих деталей, розсіює увагу, відводить від сенсу. Протилежні кольори створюють завжди різкі контрасти, утворюючи сильні стійкі ефекти. Активні кольори (жовтий і червоний) завжди мають перевагу над пасивними (синій і зелений), тому вони бажані тільки в невеликих дозах. Жовтий і червоний відобразяться в пам'яті набагато глибше.
Стимулюючими кольорами, які сприяють збудженню і діють як подразники, є червоний, кармін, кіновар. Дезінтегруючи кольори, що притамовують роздратування, - фіолетовий, синій, світло-синій, синьо-зелений.
Колір фону. Для фону вибирайте приглушені тони, вони можуть бути як світлими, так і темними. Все залежить від того, в якому колірному відношенні до фону опиниться решта елементів слайду. Наприклад, якщо на слайді переважають геометричні фігури на світлому фоні, то і загальний фон слайду краще залишити світлим, інакше, вставлені у слайд, вони виявляться схожими на латки і розділять простір слайду, утруднюючи його сприйняття
Контраст допустимий і прямий (темне на світлому), і зворотний (світле на темному), головне, щоб він був чітким. У зворотного контрасту є особливість – при однакових розмірах світле зображення на темному фоні здається більшим за розміром, чим темне на світлому. Слід уникати зворотних контрастів для великих текстових блоків, оскільки при їх читанні очі швидко стомлюються.
Не поміщайте яскраві дрібні деталі (малюнки, тексти) на яскравий фон, навіть якщо їх кольори достатньо контрастні. Особливо це відноситься до протилежних пар колірного кола (червоний-синій, зелений-пурпурний, жовтийфіолетовий і тому подібне). Око прагне урівноважити ці кольори, воно стомлюється від перефокусувування, увага розсіюється, з'являється ефект "мерехтіння в очах").
Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторону розвів –
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати
- Гра
Завдання № 1. Дано предмети. Необхідно назвати спільні ознаки, що поєднують ці предмети. Назвати предмети одним словом.
I група а) груша, яблуко, лимон;
б) батон, рогалик, буханець хліба;
в) дятел, ластівка, голуб;
г) велосипед, машина «швидкої допомоги», літак;
д) чашка, вилка, ніж, тарілка, глечик.
II група а) суп, каша, гуляш, кисіль;
б) Австрія, Німеччина, Індія, Росія, Україна;
в) шапка, кепка, берет, тюбетейка;
г) захід, схід, південь, північ;
д) телевізор, праска, холодильник, пилосос;
е) липа, береза, ялина, сосна;
ж) вовк, лисиця, ведмідь, заєць;
з) курка, гусак, качка, індичка.
Завдання № 2. Обведіть кружком номер рядка, у якій записана повна інформація:
- доба - це ранок, день вечір;
- я читаю книгу;
- у тижні 7 днів або 168 годин, або 10 080 хвилин, або 604 800 секунд.
- моя адреса: вулиця Будівельників.
Завдання № 3. Обведіть квадратиком номера рядків, у яких записана зрозуміла вам інформація:
- площа трикутника можна обчислити по формулі Герона;
- буква - це частина алфавіту;
- байт - це одиниця виміру інформації;
- незабаром наступить зима.
- Контрольно-оцінювальний етап
Запитання до класу
1. Що таке презентація?
2. Для чого використовують презентації?
3. З якими програмами для створення презентацій ви ознайомилися на цьому уроці?
4. Що вам найбільше сподобалося на уроці?
5. Що б ви хотіли дізнатися на наступних уроках?
Сьогодні ми з вами познайомилися з редактором презентацій та його об’єктами.
- Домашнє завдання
1. Вивчити терміни
2. §
3. пит..
|