Неділя
22.12.2024
11:25
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт Степанівської ЗОШ І-ІІ ступенів
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [12]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Мої файли

Конспект уроку з математики
03.05.2017, 13:13

Дата ___/___/___ Клас __________ Прізвище учителя _________________________

 

Урок № 3

Числові нерівності.

Мета уроку: домогтися засвоєння учнями змісту: означення, що виражає залежність між співвідношеннями >,<,= і знаком різниці лівої та правої частин нерівності; поняття числової нерівності та уявлення про види числових нерівностей; поняття «довести нерівність» та алгоритму доведення нерівностей. Виробити вміння: відтворювати зміст вивчених понять і алгоритмів та застосовувати їх для розв'язування вправ на порівняння числових та буквених виразів і вправ на доведення нерівно­стей у найпростіших випадках; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати наполегливість, уміння аргументувати свою думку.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, ____________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

■ I. Організаційний етап

Привітання

Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

Перевірка готовності учнів до уроку

Вступне слово вчителя

Учитель розповідає про особливості вивчення алгебри й органі­зацію навчального процесу в 9 класі, наголошуючи на необхіднос­ті підготовки до державної підсумкової атестації; аналізує будову підручника.

■ II. Формулювання мети й завдань уроку, мотивація навчальної діяльності

Для усвідомлення учнями необхідності вивчення основного питання уроку (означення, що виражає залежність між співвід­ношеннями >, <, = і знаком різниці лівої та правої частин нерів­ності), пропонуємо таке завдання.

Завдання

Визначте, який із записів зайвий. Відповідь обґрунтуйте.

  1. 25 > 17; 0,32 < 0,4; 0,5 = 1,4 – 0,9;
  2. 25 > 17; 0,32 < 0,4; 0,5 < 1,4 – 0,9.

Після обговорення з учнями результатів виконання запропо­нованого завдання формулюється такий висновок: у 7 класі було вивчено питання про види, властивості й способи перетворення виразів, що не містять ділення на змінну (цілі вирази); у 9 класі настав час вивчити способи порівняння виразів. Цей висновок і є по суті основною дидактичною метою всього розділу.

■ III. Актуалізація опорних знань

Бліц-опитування за технологією «Мікрофон»

  1. Порівняйте числа:

1) 6,09 і 6,9; 2) 13 і 13; 3) -11,4 і -10,4.

  1. Порівняйте вирази:

1) (-3)14 і (-3)13; 2) (-2,4)15 і (-3,1)18; 3) -2,416 і (-2,4)16.

  1. Знайдіть різницю чисел і і порівняйте її з нулем.
  2. Яке з чисел лежить праворуч на числовій осі:

1) -24 чи 12; 2) -3 чи -8; 3) -0,5 чи -0,8; 4) чи ?

  1. Подайте у вигляді квадрата двочлена вираз:
    1) у2 + 2у + 1; 2) а2 – 10а + 25;

3) m2 + 6m + 9; 4) а – 2+ b (а ≥ 0, b ≥ 0).

■ IV. Засвоєння нових знань

План викладання нового матеріалу

  1. Означення, що виражає залежність між співвідношення­ми >, <, = і знаком різниці лівої та правої частин нерівно­сті.
  2. Види числових нерівностей.
  3. Алгоритм доведення числових нерівностей.
  4. Приклад доведення числової нерівності.

 

Опорний конспект

 

Означення. Число а більше від числа b, якщо а b > 0; чис­ло а менше від числа b, якщо а b < 0.

3 цього означення випливає умова рівності двох чисел: число а дорівнює числу b, якщо а - b = 0.

Види числових нерівностей

Числові нерівності поділяють на такі види:

1) за знаком — строгі (а > b, а < b) і нестрогі (а b, a ≤ b);

2) за змістом — правильні (3 > 2) і неправильні (3 > 4).

Алгоритм доведення числових нерівностей

Щоб довести, що нерівність f(x) < g(x) (f(x) > g(x)) правиль­на при будь-яких значеннях змінних, треба:

1) знайти різницю лівої та правої частин нерівності: f(x) – g(x);

2) перетворити (спростити, виділити повний квадрат тощо) різ­ницю так, щоб можна було визначити її знак (< 0, > 0; = 0 );

  1. скориставшись означенням, зробити висновок.

Приклад. Доведемо нерівність а(а 4) < (а 2)2.

Доведення. Знайдемо різницю лівої та правої частин нерівності та перетворимо її:

а(а 4) – (а 2)2 = а2 – 4а (а2 4а + 4) = а2 – 4а а2 + 4а - 4 = -4.

Оскільки різниця лівої та правої частин нерівності дорівнює -4 < 0, то за означенням ліва частина менша від правої, тобто а(а4) < (а 2) при будь-яких а.

 

 

■ V. Первинне закріплення знань

Усні вправи

  1. Порівняйте з нулем різницю правої та лівої частин нерівності:

1) х < у; 2) а ≥ b; 3) 3 > х; 4) т ≤ 2.

  1. Відомо, що т > п. Чи може т п дорівнювати:

1) -3; 2) 0; 3) 0,3; 4) а2?

  1. Порівняйте числа m і n, п і р, т і р, які зображені точками на координатній прямій (див. рисунок).

Письмові вправи

Для реалізації дидактичної мети уроку слід розв'язати вправи такого змісту:

  1. порівняти числа за даним значенням їхньої різниці;
  2. зобразити числа на координатній прямій, враховуючи дані про їх порівняння;
  3. порівняти дійсні числа за означенням;
  4. порівняти вирази при різних значеннях змінних;
  5. довести нерівності (найпростіші випадки).

 

■ VI. Підбиття підсумків уроку

Самостійна робота

Варіант 1

1. Порівняйте m і n, якщо:

а) ; б) ; в) .

2. Порівняйте значення виразів і , якщо ; .

3. Відомо, що . Порівняйте і .

4. Доведіть, що , якщо .

 

Варіант 2

1. Порівняйте m і n, якщо:

а) ; б) ; в) .

2. Порівняйте значення виразів і , якщо ; .

3. Відомо, що . Порівняйте і .

4. Доведіть, що , якщо .

Вибірково перевірити зошити, відповісти на запитання учнів.

 

■ VII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________

Індивідуальне завдання

Доведіть, що вираз набуває тільки додатних значень за будь-якого значення змінної x.

 

Категорія: Мої файли | Додав: Степанівка
Переглядів: 493 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples