Неділя
22.12.2024
10:59
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт Степанівської ЗОШ І-ІІ ступенів
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [12]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Мої файли

Проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності
28.04.2017, 13:00

Методичні рекомендації

з питань організації та проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності». у загальноосвітніх навчальних закладах»

«Швидше всього наздоганяє

та небезпека, яку зневажають»

Публіцій Сір

 

Сьогодні, як ніколи, зростає роль освіти у підготовці школяра до самостійного життя у світі, де кількість надзвичайних ситуацій постійно зростає, екологічна ситуація погіршується. Життєво необхідно озброїти дітей знаннями, вміннями і розумінням важливості збереження власного здоров'я. Тому виховання здорового покоління, зі сформованою культурою безпечної поведінки, із засвоєними

алгоритмами дій в умовах надзвичайних ситуацій, одне з пріоритетних завдань, яке стоїть перед освітою.

Щорічно Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням «Про затвердження плану основних заходів цивільного захисту на рік», Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України та Міністерство надзвичайних ситуацій України видають свої накази, які вимагають в загальноосвітніх навчальних закладах організовувати проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності».

Основна мета проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» - допомогти сформувати в учнів свідоме ставлення до свого життя і здоров'я, оволодіти основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної для життя і здоров'я поведінки у повсякденному житті та при виникненні надзвичайних ситуацій.

Суть проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» полягає в ефективній організації навчально-виховного процесу, який дозволятиме учням оволодіти основами знань про здоровий спосіб життя, формувати правила безпечної поведінки та дотримання їх у різних життєвих ситуаціях.

«Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності».може включати такі технологічні етапи:

  • чітко продумана організація навчально-виховного процесу;
  • використання міжпредметних зв'язків;
  • моделювання чи створення ігрових навчальних ситуацій;
  • засвоєння правил поведінки, які гарантують безпеку життя дитини.

Оскільки безпека життєдіяльності - предмет інтегрований, тому при проведенні заходів, слід опиратися на знання учнів з біології, географії, хімії, фізики, основ медико-санітарної підготовки, цивільного захисту, тощо.

Хочу наголосити, успішне втілення завдань, які поставлені перед освітніми закладами з навчання та виховання дітей, ознайомлених з правилами безпеки, можливе тільки при поєднанні зусиль при проведенні уроків та позакласних заходів.

«Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності» проводиться двічі на рік, в переважній більшості наприкінці навчальних семестрів - в грудні та травні місяці.

Тематичний план проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» повинен охоплювати такі аспекти:

  • небезпека вдома й на вулиці. Основні правила поведінки:
  • під час літнього відпочинку на воді, біля водоймищ;
  • при виникненні пожежі;
  • під час грози, сильного вітру, шквалів;
  • під час подорожі до лісу;
  • під час збирання грибів та лікарських рослин;
  • на транспорті, автошляхах та залізниці;

при експлуатації побутових електроприладів;

  • при користуванні предметами побутової хімії та піротехнічними засобами;
  • при виявленні розливів ртуті;
  • при знаходженні вибухонебезпечних предметів або маловідомих предметів;
  • при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами.

Підбір матеріалів і форма навчання повинні відповідати віковим групам дітей: 1-4 класи, 5-7 класи, 8-11 класи.

Необхідно приділити увагу розбору практичних питань із навчання дітей правильному поводженню в різних життєвих ситуаціях.

Зміст роботи під час «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» слід планувати відповідно до сезонних ризиків. Наприклад, у зимовий період варто більше уваги звертати на правила поведінки на льоду, під час ожеледиці, в мороз, під час новорічних та Різдвяних святкувань, тощо. Весною слід наголошувати на правилах поведінки на воді, в лісі, в побуті, із вибухонебезпечними предметами, на дорозі...

«Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності» складається з трьох компонентів: практичний, теоретичний та ігровий.

Практичний компонент передбачає здійснення школярами будь-яких практичних дій: це підготовка стінгазети, плакату, проведення спортивних естафет, тощо.

Теоретичний компонент може бути дуже різноманітним. Його основне завдання - розширити знання школярів про основи безпеки життєдіяльності, про різного роду надзвичайні ситуацій та правила поведінки під час їх виникнення, про безпеку у повсякденному житті та ведення здорового способу життя. На конференції, диспути, дискусії, дебати, круглі столи можуть бути запрошені фахівці в цих галузях.

Ігровий компонент (конкурси, вікторини, турніри, рольові ігри, театралізовані вистави) найбільш видовищний в «Тижні знань з основ безпеки життєдіяльності».У ньому можуть брати участь усі школярі. У конкурсах і турнірах може проявлятися й просто бажання перемогти, бути першим. Це добре, адже все одно учні засвоюють необхідну інформацію, а заодно проявляють свої здібності та знання.

Інтерактивні методики, які варто застосовувати в рамках проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» дадуть змогу задіяти не тільки свідомість учня, але й його почуття, емоції, вольові якості, тобто залучатимуть до процесу навчання «цілісну людину».

І це сприятиме кращому засвоєнню навчального матеріалу.

Основними вимогами до організації «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» є:

  1. Залучення всіх учнів з урахуванням їхніх інтересів і здібностей.
  2. Органічне поєднання навчальної і позашкільної діяльності.
  3. Практична спрямованість заходів.

Наприкінці «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» необхідно підбити підсумки змагань, конкурсів між класами, нагородити переможців.

Рекомендації щодо проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності».

Головними дійовими особами в організації «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» є учні.

Основні заходи «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» можуть бути такими:

підготовка й оформлення плану проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності»;

•підготовка і проведення міні-лекторію або серії передач по шкільній радіотранс-ляційній мережі під рубрикою «Це повинен знати кожен»;

  • підготовка і проведення виховних годин у кожному класі. Наприклад: «Твоя безпека -це твоя уважність»;
  • випуск стінгазет і проведення конкурсу на кращу стінгазету. Наприклад: «Безпечне довкілля», «Безпечна поведінка на канікулах»;
  • проведення конкурсу плакатів, колажів. Наприклад: «Будь уважним», «Правила безпеки», «Коли електроприлади бувають небезпечні», «Твоя безпека залежить від тебе»;

•проведення конкурсів, КВК, брейн-рингів. Наприклад: «Надзвичайні ситуації та вихід з них»,»Азбука безпеки», «Сам собі рятувальник»;

•проведення вікторин. Наприклад: «Правила безпечної поведінки», «Безпека та загрози», «Виживання в екстремальній ситуації»;

проведення конференцій, семінарів, круглих столів. Наприклад: «Сучасні проблеми безпеки життєдіяльності», «Екологічні проблеми сьогодення», «Чиста вода»;

написання творів на тему: «Героїчна професія - рятувальник»;

•проведення дебатів, диспутів. Наприклад: «Твоє життя - твій вибір», «Чи слід легалізувати легкі наркотики», «Паління - чи це загроза для здоров'я людини»;

  • організація виставки дитячих робіт. Наприклад: «НС очима дітей»;
  • проведення спортивних змагань зі включенням етапів за програмою юних рятувальників Всеукраїнського громадського дитячого руху «Школа безпеки»;
  • демонстрація відеофільмів про надзвичайні ситуації та загрози, які вони несуть, про героїчну працю рятувальників тощо;
  • виступи агітбригад ДЮП, ЮІР, команд юних рятувальників «Школа безпеки»;
  • проведення екскурсій у підрозділи МНС в області, на пожежно-технічні виставки;
  • оформлення стендів за тематикою: «Безпека у повсякденному житті».

План проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» готується за 10 днів до початку проведення. За тиждень до початку на черговому засіданні організаційного комітету з його підготовки і проведення звітують відповідальні за кожен захід, визначають порядок вручення призів і нагород переможцям, активістам. Керівництво школи призначає голів журі окремих конкурсів.

За 3-4 дні до початку «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності».у вестибюлі школи вивішуються оголошення з програмою, а в день відкриття - плакат «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» на якому розміщуються план проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності».умови проведення окремих конкурсів, теми семінарів, конференцій, виступів на конференціях, а також фотоматеріали з проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» минулого року. Школу оформлюють стендами, стінгазетами і плакатами з крилатими висловами про безпеку, здоров'я, правила поведінки.

У період проведення «Тижня...» бажано вести радіопередачі під час великої перерви, повідомляти про заплановані заходи, місце і час їх проведення, підсумки і результати роботи, називати прізвища учнів і класи, які найбільш відзначилися за цей період.

Орієнтовний план проведення

«Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» (зимовий)

 

Понеділок

  1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в зимову пору року: «Небезпечні забави, тонкий лід».
  2. Проведення вікторини для учнів середніх класів: «Правила безпечної поведінки».
  3. Проведення змагання серед старшокласників: «Юний рятувальник».

 

Вівторок

1.Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в зимову пору року: «Обережно, ожеледиця», «Небезпечні бурульки».

2.Проведення брейн-рингу (конкурсу,КВК) серед команд старшокласників на тему:«Надзвичайні ситуації та вихід з них».

3.Організація конкурсу стінгазет для учнів молодших та середніх класів «Безпечна поведінка на канікулах» або «Правила безпеки».

Середа

1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в зимову пору року: «Переохолодження організму. Відмороження».

2.Проведення виховної години: «Твоя безпека - це твоя уважність».

3.Проведення конференції (семінару) на тему: «Сучасні проблеми безпеки життєдіяльності».

Четвер

  1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в зимову пору року: «Святкуйте безпечно. Петарди».
  2. Перегляд та обговорення відеоматеріалів, відеофільмів про надзвичайні ситуації та правила поведінки в них.

3.Нагородження переможців конкурсів, змагань, активних учнів школи.

 

П'ятниця

  1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в зимову пору року: «Грип», «Обережно, ртуть!».
  2. Проведення дебатів серед учнів старших класів:«Твоє життя - твій вибір».
  3. Організація екскурсії у підрозділи МНС України, на пожежно-технічні виставки для учнів молодших та середніх класів.

 

 

 

Орієнтовний план проведення

«Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» (весняний)

Понеділок

1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в весняно-літню пору року: «Поведінка на воді».

  1. Проведення виховної години: «Загартовування організму», «Перша допомога при сонячному (тепловому) ударі».
  2. Проведення конференції (семінару) на тему: «Чиста вода. Охорона водних ресурсів».

Вівторок

Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в весняно-літню пору року: «Якщо ви заблукали в лісі».

2.Проведення вікторини для учнів середніх класів: «Виживання в екстремальній ситуації».

3.Проведення змагання серед старшокласників: «Юний рятувальник».

 

Середа

  1. 1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в весняно-літню пору року: «Отруєння грибами».
  2. Проведення брейн-рингу серед команд старшокласників на тему: «Основи пожежної безпеки».

3.Організація конкурсу стінгазет для учнів молодших та середніх класів «Безпечне довкілля» або колажів «Коли електроприлади бувають небезпечні».

 

Четвер

  1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в весняно-літню пору року: «Кліщі».
  2. Перегляд та обговорення відеоматеріалів про надзвичайні ситуації.

3.Нагородження переможців конкурсів, змагань, активних учнів школи.

 

П'ятниця

  1. Проведення міні-лекторію під рубрикою «Це повинен знати кожен». Правила поведінки в весняно-літню пору року: «Обережно, вибухонебезпечні предмети»,«Блискавка!».
  2. Проведення дебатів серед учнів старших класів: «Паління - чи це загроза для здоров'я людини».
  3. Написання літературних творів: «Героїчна професія - рятувальник».

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Степанівка
Переглядів: 956 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples